شب قدر فرصت طلایی برای توبه  است
کد خبر: 4208062
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۰

شب قدر فرصت طلایی برای توبه  است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قائنات گفت:شب‌قدر از هزار ماه که معادل ۸۰ سال است برتر بوده و اهمیت و عظمتی دارد چراکه هم ملائکه نازل شده و هم در تامین شب‌ها نیز قرآن نازل شده است و شب ویژه‌ایی بوده که فرصت طلایی برای توبه محسوب می‌شود. 

حجت‌الاسلام حسن سهرابی‌نژاد، رئیس اداره تبلیغات اسلامی قائناتحجت‌الاسلام حسن سهرابی‌نژاد، رئیس اداره تبلیغات اسلامی قائنات در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی گفت: شب‌های احیا یعنی شب زنده‌داری که یکی از اعمال شب‌قدر بوده و مستحب است که انسان در این شب نخوابد و بیدار بماند و ادعیه مخصوص آن شب را بخواند.

وی با بیان اینکه بیدار ماندن در این سه شب مستحب است، بیان کرد: از  فیوضات و برکات این شب‌ها با توجه به اینکه در سوره قدر نیز آمده که ملائکه و فرشتگان در شب‌های قدر به زمین آمده و برای بندگان خدا دعا می‌کنند که احیا و شب‌زنده‌داری در این شب‌ها ثواب و برکات خاصی را دارد.

حجت‌الاسلام سهرابی‌نژادبا بیان اینکه در روایات اهل‌بیت(ع) گفته‌اند احتمال اینکه شب ۲۳ ماه مبارک رمضان شب قدر باشدبیشتر است، اظهار کرد: نکته‌ایی که در شب قدر وجود دارد این است که مردم بیشتر شب‌ ‌زنده‌داری و تعبد و بندگی خدا را بجا بیاورند و به یاد خدا باشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قائنات بیان کرد: برای اجابت دعا شرایط مختلفی وجود دارد که صفای دل، حالت اضطرار، خوردن لقمه حلال و شکر خدا از کارهایی که برای اجابت دعا تاثیر دارد.

وی افزود: دعا در مکان‌ها و زمان‌های خاصی مثلا شب‌های قدر و روز عرفه و.... زودتر به اجابت می‌رسد.

حجت‌الاسلام سهرابی‌نژاد تصریح کرد: یک شب‌قدر از هزار ماه که معادل ۸۰ سال است برتر بوده و اهمیت و عظمتی دارد چراکه هم ملائکه نازل شده و در این شب‌ها نیز قرآن کریم نازل شده است و شب ویژه‌ایی بوده که فرصت طلایی برای توبه محسوب می‌شود.

انتهای پیام
captcha